Sunday, March 9, 2014

Eriline hommik: ahjuomlett ja värske smuuti

Ma pole just suurepärane hommikukokkaja, kuna mul on tihti kiire, viitsimist vähe ja lihtsam on validagi hommikuks midagi lihtsat. Nädalavahetustel teeb hommikuti süüa tavaliselt Rauno, aga täna otsustasin, et võtan ise vaevaks hommikusöögi valmistada. Tegelikult nimetaks ma seda pigem brunchiks, kuna magasin hommikul liiga kaua ja söögilauda saime istuda alles kell 12.

Hommik algas imeilusa uudisega, mida olin oodanud juba liiga kaua. Pidulik meeleolu valitses mu kodu ja hiline hommikusöök sai veel suurema väärtuse. Niisiis, täna hommikuks tegin ahjuomletti ja ühe värskendava smuuti. Omlett on iseenesest nii lihtne ja palju võimalusi pakkuv roog, aga mina olen söönud seda pigem õhtuti, kui pärast trenni midagi kiirelt hamba alla tahan pista. Smuutid on minu menüüs peaaegu iga päev, pigem aga vahepalana kui hommikusöögiks. Nii et tegelikult lihtsad ja igapäevased road, minu jaoks aga täna pisut pidulikumas võtmes. Juba selle eest, et viitsisin hommikul tund aega pliidi ees mässata, väärin medalit :)

Retsepte ma kuskilt ei võtnud, kõik käis täna peast ja toorained valisin lihtsalt selle järgi, mida parasjagu kapis leidus.


AHJUOMLETT (6 tk)

4 muna
sorts piima vedeldamiseks
6 viilu kalkunifileesinki (Maks&Moorits)
1/2 väiksemat sibulat
1/2 palli lahjat mozzarella juustu
peotäis värsket spinatit
kuivatatud küüslauguhelbeid (veskis)
Cayenne'i pipart
Santa Maria ürdisegu
(võid kasutada ka soola ja muid meelepäraseid maitseaineid)

Kuumuta ahi 200 kraadini. Vahusta munad ja piim mikseriga. Mikseriga sellepärast, et nii tuleb omlett kohevam ja õhulisem. Haki sibul peeneks ning lisa koos maitseainetega munasegule. Võta peotäis spinatit ja viska ilma hakkimata segusse. Lõika singiviilud kolmeks ribaks. Võta muffinivorm või näiteks sufleevormid (6 tk) ja laota igasse vormi kolm singiriba, nii et otsad jääksid üle ääre. Nüüd vala igasse vormi munasegu ja pane ahju küpsema.
Ma ei jälginud üldse aega, aga kui omletid on juba peaaegu küpsed, aga mitte veel muffiniks kerkinud, lisa igale omletile tükeldatud mozzarellakuubikuid ja pane ahju tagasi. Nüüd küpseta, kuni omletid on kenasti kerkinud ja pealt kuldseks küpsenud. Serveeri kirsstomatite või värske salatiga.


VÄRSKENDAV SMUUTI (3 klaasi)

1 banaan
1 pirn
Suurem peotäis spinatit
1,5 peotäit vaarikaid
1/2 topsi Saare 5%-list maitsestamata jogurtit (või Kreeka jogurtit)
1/2 - 1 tassi mandli- või pähklipiima (olenevalt sellest, kui paksu või vedelat smuutit soovid)
(soovi korral 1 tl mett magustamiseks)
 Serveerimiseks kookoshelbeid

Tükelda banaan ja pirn, lisa spinat, vaarikad, jogurt ja piim ning blenderda ühtlaseks seguks. Vala klaasidesse ning raputa peale 1 tl kookoshelbeid. Serveeri kohe.


Selline sai minu hommikusöök. Muidugi võib fantaasial lasta lennata ja panna nii omleti kui smuuti sisse ükskõik mida ja saab kindlasti väga maitsev. Kaval ongi kasutada neid toiduaineid, mida kapis leidub, sest kellele ikka meeldiks enne hommikusööki poodi toormaterjali järele sõita :)

Kaunist pühapäeva!
B

4 comments:

  1. Tere, ma suutsin eilse päevaga terve Su blogi läbi lugeda. Olen täpselt samas seisus kui Sina alguses kaalusin 95kg nüüd olen trenniga saanud 87kg peale aga enam ei liigu. Käin myfitnessis ja järgmine nädal esimene kaalunõustamine. Hetkel treenin end 6päeva nädalas. Kuid paljud arvavad et seda on palju..Kui palju Sina treenisid kui alustasid ? Muidugi ma vast saan targemaks kaalunõustamisel kuid siiski ma tahan Sinult endilt ka küsida :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina olen treeninud juba 4,5 aastat ja üsna palju. Algul isegi rohkem, iga päev ja isegi mitu trenni päevas. Kui kaalulangetuse ette võtsin, jäi trennikordi pisut vähemaks. Samas püüan ikka vähemalt 5 päeva trenni jaoks ohverdada. Mõne inimese jaoks tundub seda palju, aga mina treenin enesetunde järgi. Mõni nädal jaksan rohkem, mõni nädal vähem.

      Tore, et sul kaalunõustamine ees. Saad sealt kindlasti vajalikke soovitusi nii toitumise kui treenimise osas. Kui kaal seisab, on miskit valesti, loodan, et jõuad kaalunõustamise abil siiski eesmärkideni :)

      Delete
  2. Väga meeldivad need toidupostitused, sest endal vahest ideedenappus.

    Kuidas sul see Insanity trenn läinud on?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Mul on endalgi tihti ideedest suur puudus ja langen ikka tavaliselt harjumuse ohvriks. Vahel aga tasub natuke rohkem vaeva näha ja midagi tavapäratut kokata. Saab maitsemeeled ergumaks ja menüü mitmekesisemaks.

      insanity treening on tänaseks juba lõppenud. Paraku ei pidanud ma üle kuu aja vastu. Peagi kirjutan põhjustest ka siia :)

      Delete