Sunday, January 19, 2014

Train insane or remain the same

Täna hommikul, jah, umbes 25 minuti pärast astun ma uksest välja, et alustada midagi minu jaoks ebanormaalset, uskumatut, ekstreemset, erilist. Ma alustan 2-kuulise Insanity programmiga. Kuna Solarise klubis alustab uus grupp ja nii Gerly kui Airi (kes polnud omavahel midagi kokku leppinud) plaanisid selle hulluse läbi teha ning mind sinna kaasa nuiata, otsustasin, et mis seal ikka. Kaotada pole mul midagi (peale väikese koguse uneaja), võita on ainult tugevam ja füüsiliselt sooritusvõimelisem keha. Niisiis, see algab täna. Kaks kuud Insanityt, kaks kuud enda proovilepanemist ja piiride kompamist, kaks kuud, et näha, mis must üldse saab.

Kes veel ei tea, siis Insanity workout kujutab endast intensiivset intervalltreeningut, kus pikemad tööplokid vahelduvad lühemate puhkepausidega. Kardio- ja plüomeetrilised harjutused vahelduvad jõu- ja vastupidavusharjutustega ning kõik see kokku kestab esimesel kuul 45 minutit, teisel kuul 60 minutit. Ma olen neid videosid varem vaadanud ja eks see üks paras ekstreemsus ole. Ma kindlasti ei poolda sellist treeningu propageerimiseks nt kaalulangetamisel. Ma kindlasti ei soovitaks seda trenni algajale treenijale või väga ülekaalulisele inimesele. Pigem on see üks paras eneselõhkumine, eriti kui treenida oskamatult. Ma panen ennast proovile, kuna hindan oma füüsilist vormi ja tehnikat piisavalt heaks, et mitte trennist vigastustega naasta.

Üldiselt võib sel teemal pikemaltki vaielda, on pooldajaid, on vastumeelseid. Mina kuulun praegu kuskile keskele ja usun, et sellise treeninguga alustades tasub kõik füüsilised ja vaimsed plussid-miinused üle kaaluda ning kaine mõistusega otsus teha, et hiljem vigastuste käes vaevlema ei peaks. Ja kas sellest saab üldse trenn minu maitsele, ütleb vaid aeg. Elame, näeme.

Üks suur miinus selle programmi juures on küll - vara ärkamine. Treeningud algavad iga päev kell 9 hommikul ja mina, kes ma pole absoluutselt hommikuinimene, pean ennast kõvasti ületama, et igapäevaselt nii vara juba trennis pingutada. Ma olen isegi ennelõunastes trennides nagu kudenud räim ja käed-jalad ei taha kuidagi koostööd teha. Aga midagi teha ei ole, ma saan motiveerivaks asjaoluks pidada vaid seda, et tüdrukud peavad ka vara ärkama ning kindlasti on klubisse kohale jõudes juba hea olla, mokalaat on avatud ning vaim valmis pandud.

Eesmärke ma endale selleks puhuks eraldi ka sättima ei hakka. Kuna ma olen praegu päriselt uudishimulik, siis tahan lihtsalt näha, milleks ma ise võimeline olen ning mida selline treening minuga teha võib. Mul on oma väike eesmärk niikuinii juba seatud ja midagi üüratult fantastilist ma rohkem oodata ei oska. Kui, siis paremat vastupidavust ootan oma kehalt küll, aga selleks ei pea just tingimata Insanityt tegema, et vastupidavust arendada :)


Muidugi eriti tore oleks, kui Shaun T isiklikult kõrval mottimas oleks. Siis ma vist tõuseks vabatahtlikult hommikul vara üles, haha :P

No comments:

Post a Comment